Truca'ns sense compromís
972 770 512Blog
Ja pots comprar el futbolí més car del món per 80.000 euros
On són els quadres i escultures que inspiren a la passió futbolera?, es va preguntar Jacques Lichtenstein, agent de futbolistes des de fa 26 anys. Es va sentir buit en el moment en el qual va veure el seu armari replet de samarretes i tot tipus d'insòlit merchandisig que simplement imprimia el segell d'un club, però no expressaven el sentiment que havia donat sentit a la seva vida.
L'agent va compartir el seu desassossec amb l'internacional belga del PSG Thomas Meunier. Així va entrar en escena "Play it art", una companyia que finança obres d'art amb el futbol com a reclam. L'aliança futbol i art pren forma de la següent manera: els artistes presenten el projecte i, si convencen als seus ideòlegs, els finançaran i els donaran total llibertat creativa.
Compten de moment amb set creadors, entre ells el grafiter català GR170. Al voltant de 25 obres testifiquen l'èxit del projecte, entre elles trobem portades de diaris reformulades, camps de futbol construïts amb neons o imatges de barbies futbolistes a 19.900 euros la peça. L'obra més esperada i mediàtica és un elegant futbolí platejat que costa 80.000 euros.
Avui l'ambició de Lichtenstein s'exhibeix en una direcció física: el número 415 d'Avenuie Luoise de Brussel·les, una elegant boutique d'articles de luxe sobre els penjadors de la qual descansen peces cosides a mà i vestits de les millors sastreries europees.
El futbolí s'ha convertit en el protagonista de totes les mirades a la botiga. Es tracta d'una obra de Stéphane Cipre, que durant 6 mesos es va involucrar a donar forma al fetitxe dels amants de l'esport rei en alumini i cuir.
La idea, segons el seu creador, era que el comprador interactués amb l'art: "L'hem col·locat inclinat perquè la gent pugui tenir una bona vista del tapet, que està fet en cuir. Però està absolutament concebut per a jugar". Assegura Liechtenstein.
Sobre les graderies de l'article es troben gravades les professions que nodririen la seva zona VIP: polítics, cantants, models o empresaris. D'altra banda, en el cos de cada jugador s'inscriu el seu nom. La selecció d'astres triada reuneix a: Sergio Ramos, Messi, Puskas, Di Stéfano, Pelé, Eusebio, Maldini, Buffon, Cannavaro, Cruyff i Maradona. No hi és Cristiano Ronaldo.
Es construiran un màxim de 10 exemplars, destinats a decorar les cases dels amants de l'esport rei. L'exclusivitat és el credo dels fundadors de la marca, que defineixen l'adquisició del producte no només com un objecte de capritx sinó com una inversió.
Font: ABC